Sunday, July 13, 2008

Penerbangan Pertama

Tanggal 9hb. July lalu merupakan penerbangan pertama aku menaiki kapal terbang bukan ke Arab tetapi ke PWTC KL menghadiri upacara bagi anugerah 'Keselamatan & Kesihatan Pekerja' yang dianjurkan oleh Jabatan Sumber Manusia.
Aku terpilih mewakili Titan dan beberapa orang lagi hanya untuk makan saja dengan memakai baju batik yang aku pinjam dan kasut kulit macam orang kerajaan gamaknyer.
Apa yang aku nak citer kali pertama aku naik 'flight' bermula kat Senai Airport. Rasa berdebar jugak bila duduk dalam tu. Kawan aku si Yadzir budak PE1 yang sama pegi ngan aku pun tak pernah naik jugak. Aku saja takut2kan Yadzir jangan muntah nanti bila dah kat atas padahal aku sendiri tak tau lagi macamana.
Dipendekkan citer bila dah nak bertolak tu aku dapat 'seat' yang tepi jadi dapatlah aku tengok luar. Subhanallah, bila aku dah berada pada paras 22 ribu kaki dengan kelajuan 800km/h kata kapten 'flight' tu tak dapat aku bayangkan betapa indahnyer pemandangan pada waktu tu dan betapa kerdilnyer kita kalau nak dibandingkan dengan pencipta alam ini.
Tanggal 10hb. July nak balik pulak dari KLIA ke Senai adalah pengalaman yang aku rasa jarang2 orang dapat, bila aku citer kat orang langsung tak percaya termasuk binik aku. 'Flight' berlepas pukul 2.55 pm sampai di Senai kapten kapal beritau yang cuaca buruk dan setelah pusing 2 kali kapten tu ambik keputusan untuk balik semula ke KLIA mungkin atas faktor keselamatan untuk mendarat kat situ. Aku cakap kat Yadzir untung kita ni dapat jalan2 naik 'flight' ke JB pastu gi KL balik macam tau2 je aku berdua tak pernah naik. Sampai je kat KLIA lepak dalam satu jam pastu naik balik 'flight' dan selamat sampai di Senai.
Apa2 pun takut jugak la sebab itu baru 'domestic' kalau 'international' macamana agaknyer kalu dah pusing2 minyak abis sapa nak jawab. Harap2 masa nak gi ke Arab nanti takde apa2 aral yang melintang insyallah.

0 comments:

About This Blog

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008 | Blogger Blog Templates

Back to TOP